Latest publications of the TBA Centre

Furthermore, you can find all publications in the publications database of the DIPF.

Politisches Wissen und Argumentieren. In H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel & J.F. Ziemes (Hrsg.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und Politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich (S. xx-xx). Waxmann Verlag. 4 (online first 28.11.2023) https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=4822Kapitel03.pdf&typ=zusatztext

What is a Good API? A Survey on the Use and Design of Application Programming Interfaces. In: 4 Pereira, T., Impagliazzo, J., Santos, H., Chen, J. (eds.) Internet of Everything. IOECON 2023. Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering, vol 551. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51572-9_4

Technological Responses to Distracting Media Multitasking in Academic Learning. Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Naturwissenschaften. Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main. https://doi.org/10.21248/gups.81400

Software for the administration and delivery of computer-based assessments [IRTlib Dokumentation: Software für die Verwaltung und Auslieferung computergestützter Assessments]. DIPF, Frankfurt am Main, Germany. https://doi.org/10.5281/zenodo.10441352

Open Computer-based Assessment with the CBA ItemBuilder. DIPF, Frankfurt am Main, Germany. https://doi.org/10.5281/zenodo.10359757

LAxplore: An NLP-Based Tool for Distilling Learning Analytics and Learning Design Instruments out of Scientific Publications. In Proceedings of the 15th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management - KDIR; ISBN 978-989-758-671-2; ISSN 2184-3228, SciTePress, pages 230-239. DOI: 10.5220/0012163600003598

Open Science in den Bildungstechnologien: Zur Publikation und Begutachtung von Forschungsdaten inklusive Software im Rahmen der DELFI. Workshops der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Open Science in den Bildungstechnologien, 3 Aachen, September 11-13, 2023. Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, pp. 159-168. https://doi.org/10.18420/wsdelfi2023-40

Lehren und Lernen unter Pandemiebedingungen. In D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller & K. Reiss (Hrsg.), ICCS 2022. PISA 2022 - Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland (S. xx-xx). Waxmann Verlag.

A Framework for ensuring Sustainability in Digital Education Ecosystems for University-Industry Partnerships", ECER 2023, Glasgow.

"Towards a Framework to ensure Sustainability in the Research Data Infrastructures", 1st Conference on Research Data Infrastructure (CoRDI), Connecting Communities, 12. – 14. September 2023, Karlsruhe.

Higher Education Programming Competencies: A Novel Dataset. In: Iliadis, L., Papaleonidas, A., Angelov, P., Jayne, C. (eds) Artificial Neural Networks and Machine Learning – ICANN 2023. ICANN 2023. Lecture Notes in Computer Science, vol 14261. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44198-1_27

Adapting RDMO for the Efficient Management of Educational Research Data. 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., pp. 271-272. Aachen. 11.-13. September 2023. https://doi.org/10.18420/delfi2023-51

Socially Responsible Programming in Computing Education and Expectations in the Profession. In Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education Vol. 1 (Turku, Finland) (ITiCSE 2023). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA. https://doi.org/10.1145

ComPleTT – Common Plattform for electronic Teacher Training. In:Mandausch, M. & Henning, P. A. (Hrsg.), Proceedings of DELFI Workshops 2022. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. (S. 191-198). DOI: 10.18420/delfi2022-ws-52

Kiesler, N. & Schiffner, D. (2022). On the Lack of Recognition of Software Artifacts and IT Infrastructure in Educational Technology Research. In: Henning, P. A., Striewe, M. & Wölfel, M. (Hrsg.), 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.. (S. 201-206). DOI: 10.18420/delfi2022-034